Kompetansebevis for alle i bygg og anlegg 

Få full oversikt over kompetansen hos dine ansatte – alltid oppdatert, alltid sikkert og alltid tilgjengelig.

Nå kan du registrere all kompetanse for alle ansatte i din virksomhet i det nye digitale kompetanseregisteret. Kompetansen følger arbeidstaker gjennom hele livet og ved skifte av arbeidsgivere. Alt fra utstyrsspesifikk opplæring til fag og svennebrev kan legges inn. Tjenesten lanseres først for arbeidsgivere og ansatte i bygge- og anleggsbransjen. Det åpnes for enkeltpersoner og andre bransjer senere.

Logg inn

Se hva andre i bygg og anlegg sier om kompetanseregisteret

Arild Østgård
Administrerende direktør
Peab
Jimmy Bengtsson
Konsernsjef
Veidekke
Inger Kristin Ulveseth
Administrerende direktør
Brødrene Ulveseth
Jørn Gulbrandsen
Betongbas
Peab
Carl Christian Fon
Gründer og prosjektleder
Fon Anlegg AS
Jack Valleraune
Gründer og eier
Park & Anlegg

Spar tid, og få mer kontroll

Få full kontroll på kompetansen til dine ansatte, inne på kontoret og ute på byggeplassen. Hver ansatt får tilgang til egen kompetanse på desktop, nettbrett og telefon. Kontroller og tilsyn på byggeplasser og anlegg går derfor raskt og effektivt.

Et årlig abonnement

Ta vare på dine ansattes kompetanse. For 200 kr per ansatt per år får du et digitalt register for å håndtere all kompetanse som følger den ansatte gjennom arbeidslivet.

Enkelt å komme i gang

Be om tilgang, logg deg inn og last opp ansattelister og deres kompetansebevis Sentralregisteret digitaliserer alle typer kompetansebevis.

Automatisk oppdatert

Alle fremtidige kurs fra opplæringsbedrifter kan registreres automatisk direkte i Sentralregisteret.

Vanlige spørsmål om Kompetanseregisteret

For å komme i gang med det digitale Kompetanseregisteret må en person som ønsker å være administrator hos arbeidsgiver, be om tilgang. En e-post med pålogginsdetaljer gjør deg istand til å logge deg inn. Deretter kan du sende opplysninger om ansatte og deres kompetanse slik at de blir digitalt tilgjengelige for arbeidsgiver og arbeidstaker.

  • Send opplysninger om navn og kompetanse
  • Sentralregisteret registrerer dokumentasjonen
  • Kompetansen er digitalt tilgjengelig

Vær nøye når du sender inn opplysningene slik at behandlingen hos Sentralregisteret går raskt og effektivt. Husk å skille ut informasjon som ikke omhandler kompetanse (for eksempel sykemeldinger).

Dokumentasjon må sendes som PDF, JPG, JPEG eller PNG. Personer som allerede er registrert hos Sentralregisteret vil bli oppdatert med tilgjengelig informasjon. Datterselskap vil kun se egne ansatte, mens morselskap vil se alle ansatte.

Personopplysninger

  • Fornavn og etternavn
  • Fødselsdato
  • Personnummer*
  • Foto*
  • Organisasjonsnummer
  • HMS-kort-nummer*

* er valgfritt, men anbefales for å utnytte K-REG til det fulle.

Kompetansebevis

  • Digital kursdokumentasjon
  • Bilde av fysisk kompetansebevis
  • Bilde av HMS-kort

Husk å ta bilde av informasjon på baksiden av fysiske kompetansebevis.

Er du arbeidstaker og ønsker å registrere kompetansen din, må du kontakte din arbeidsgiver som igjen tar kontakt med oss. Når din arbeidsgiver har registrert all din kompetanse i kompetanseregisteret kan du se denne på din egen telefon.

Sentralregisteret sørger for å registrere og standardisere kompetanse. Alle som har lovlig tilgang / behørig rettighet – for eksempel arbeidstaker, arbeidsgiver og oppdragsgiver kan se ansattes kompetanse. All behandling av personopplysninger er underlagt strenge personvernregler.

Digitalt kompetansebevis for alle i bygg og anlegg

  • Arbeidsgiver legger inn ansatte og deres kompetanse gjennom egne systemer som kobles opp, eller gjennom vår portal.
  • All kompetanse f.eks: formalkompetanse, sikkerhetsopplæring (sertifisert og dokumentert) og sertifikater kan registreres i kompetanseregisteret.
  • Sentralregisteret registrerer, digitaliserer og standardiserer all kompetanse.
  • Den registrerte kompetansen blir tilgjengelig for arbeidsiver, oppdragsgiver og arbeidstaker
  • Kostnaden for dette er 200 kr per person per år og betales av arbeidsgiver.
  • All kompetanse følger automatisk med den ansatte til neste oppdrags- eller arbeidsgiver.

Det digitale kompetansebeviset er utviklet med støtte fra Entreprenørforeningen Bygg og Anlegg, Maskinentreprenørenes Forbund, Fellesforbundet og Norsk Arbeidsmandsforbund.

Få full oversikt med digitale kompetansebevis


Enkelt å integrere med dine systemer

Sentralregisteret har utviklet trygge integrasjoner og API-er som din systemleverandør kan koble seg opp mot. På den måten kan dere legge inn og se kompetanse fra det systemet dere bruker i dag. Hold deg oppdatert og meld deg på vårt nyhetsbrev her.

Dokumentasjon API

Kontakt oss på post@sr.no for dokumentasjon for utviklere.

Kom i gang med kompetanseregisteret

Registrer bedriften din i dag for å få tilgang til Kompetanseregisteret.