AVTALE- OG ABONNEMENTSVILKÅR FOR BRUK AV KOMPETANSEREGISTERET K-REG
DEL 1 AVTALE
Denne delen beskriver fakturainformasjon og vilkår knyttet til abonnement i Sentralregisteret. For å sikre korrekt fakturering og effektiv oppfølging, ber vi om at følgende informasjon oppgis ved inngåelse av avtale.
Fakturainformasjon
Sentralregisteret ønsker følgende informasjon for fakturering:
- Firmanavn
- Organisasjonsnummer
- Adresse
- Kontaktperson med e-post adresse
- Ønsket sendingsmetode for faktura (EHF/ E-post)
- Eventuell merking av faktura
Fakturering skjer når ansatt(e) er registrert og første gang saksbehandlet i Sentralregisteret. For oppsigelse av abonnement se avsnitt «Oppsigelse av abonnement», Del 2.
Faktura fra Sentralregisteret inneholder:
- Faktura
- Fakturagrunnlag:
- Navn på abonnent (ansatt)
- Fødselsdato
- Internt ID-nummer
- Abonnementsperiode og totalt antall abonnenter (ansatte)
Oppsigelse av avtalen med K-REG
Ved oppsigelse av avtalen gjelder en oppsigelsestid på seks (6) måneder, regnet fra utgangen av den måneden oppsigelsen er mottatt. Abonnementer vil faktureres som normalt i oppsigelsesperioden.
DEL 2 VILKÅR
Denne delen beskriver pris, innhold og betingelser for abonnementstjenesten i Sentralregisteret.
Pris for tjenesten
- Den årlige abonnementsavgift er NOK 200,- per år per ansatt og betales av arbeidsgiver. Merverdiavgift kommer i tillegg.
- Abonnementet inkluderer alle registreringer i forbindelse med ettersendelse av dokumentasjon på kurs- og opplæringer som blir tatt i løpet av abonnementsåret. Digitale kompetansebevis er tilgjengelig for abonnent (ansatt) umiddelbart etter ferdig saksbehandling.
- Kompetansen følger arbeidstaker, og vil være tilgjengelig for neste arbeidsgiver som tegner abonnement.
- Abonnement løper til det sies opp av arbeidsgiver. For oppsigelse av abonnement se avsnitt «Oppsigelse av abonnement».
Nyregistreringer – nye abonnenter
Nyregistreringer, det vil si nye abonnementer (ansatte), faktureres påfølgende måned. Faktura for nyregistrerte blir sendt ut én gang per måned. Arbeidsgiver bestemmer når og hvor mange som registreres.
Oppsigelse av abonnement
Arbeidsgiver har ansvaret for å slette abonnenter (ansatte) som ikke lenger skal ha tilgang til tjenesten. For å unngå automatisk fornyelse må abonnenter slettes innen nest siste virkedag i den måneden abonnementet fornyes.
Eksempel: Dersom et abonnement behandles 15. februar 2025, vil den bli fakturert 1. mars 2025. Abonnementet fornyes i februar 2026, og faktura opprettes 1. mars 2026. Oppsigelse av abonnement må skje før fakturering påfølgende år.
Arbeidsgiver er ansvarlig for å sikre at abonnementslister er korrekte og oppdatert. Det gis ikke refusjon for abonnementer som ikke er blitt slettet i tide.
Automatisk sletting ved registrert sluttdato
Arbeidsgiver har mulighet til å registrere sluttdato for ansatte hvis man vet når en person slutter eller ønsker å avslutte abonnementet. Systemet vil da automatisk slette person på angitt dato.
Har du spørsmål skriv gjerne en e-post til kreg@sentralregisteret.no
